تبلیغات
ساعت مچی زنانه - مطالب فروردین 1394
دوشنبه 31 فروردین 1394  11:24 ق.ظ    ویرایش: - -
توسط: ساهان +


لینک دانلود این مقاله غیر فعال شده است لطفا خریداری نفرمایید.
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: شبیه سازی، تحلیل و پیاده سازی سیستم حمل و نقل معلق مفناطیسی
دسته: مهندسی برق - قدرت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 116
________________________________________________________
لینک دانلود این مقاله غیر فعال شده است لطفا خریداری نفرمایید.
چکیده:
اساس سیستم معلق مغناطیسی نیروی عکس العمل متقابل دو میدان مغناطیسی است که براساس خاصیت جذبی یا دفعی تولید شده و باعث ایجاد تعلیق می‌شود و در سیستم‌های حمل و نقل، وسیله نقلیه را در یک فاصله هوایی معین از ریل معلق می‌سازد، در نتیجه وسیله نقلیه می‌تواند بسیار سریع‌تر از سیستم های حمل و نقل زمینی حرکت کند و یا در یاتاقانهای مغناطیسی باعث عدم تماس بین دو سطح دوار شده و اصطكاك بین آنها حذف شده و عملكرد وسیله را بهتر می‌كند. با پیشرفت و کاهش قیمت مواد ابر رسانا و آهنربای دائم استفاده از موتورهای خطی به همراه سیستم تعلیق، كه دارای سرعت زیادتر و نیاز به تعمیرات و نگهداری کمتر نسبت به موتورهای دوار هستند، به خصوص در سیستم حمل و نقل مورد توجه قرار گرفته است. در این پایان نامه مطالعه بر روی روشی برای ایجاد نیروهای معلق مغناطیسی با استفاده از آهنربای دائم، که سیستم تعلیق الکترودینامیکی استوانه‌ای نامیده می‌شود انجام شده است. استفاده از سیستم تعلیق الکترودینامیکی مسیر راهنما را نسبتاً ارزان خواهد ساخت چون مسیر راهنما فقط از ورقه‌های آلومینیومی تشکیل شده و به برق‌رسانی احتیاج ندارد. در ابتدا مدل تحلیلی سیستم ارائه شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد سپس به کمک مدل اجزائ محدود دوبعدی و با استفاده از نرم‌افزار ANSYS 11.0، سیستم مدل شده است. با استفاده از مدل دوبعدی پارامترهایی که عملکرد سیستم تعلیق الکترودینامیکی را تحت تاثیر قرار می‌دهند مورد بررسی قرار گرفته شده است. صحت مدل تحلیلی و اجزای محدود با مقایسه نتایج آنها با نیروهای تولید شده با استفاده از سیستم آزمایشگاهی مورد تایید قرار گرفته شده است. یک پوسته آلومینیومی دوار با قطر 5/0 متر برای نشان دادن حرکت خطی مسیر راهنما استفاده شده در حالیکه یک آهنربای دائم مکعبی در بالای مسیر راهنما قرار دارد. نیروهای بالابرنده و مقاوم رانش با استفاده از دو لودسل اندازه‌گیری شده است. در پایان نیروهای محاسبه شده با نتایج آزمایشگاهی مقایسه شده است.



   


نظرات()  
دوشنبه 31 فروردین 1394  11:21 ق.ظ    ویرایش: - -
توسط: ساهان +

جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: طراحی وساخت مدار محافظ وسایل برقی
دسته: مهندسی برق - قدرت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 76
________________________________________________________
چکیده:
این پروژه مربوط به ساخت و بررسی مدار محافظ وسایل برقی می باشد كه یك مدار كاملا الكترونیكی می باشد و برای محافظت از وسایل برقی اعم از یخجال ، تلویزیون ، كامپیوتر و ... به كار می رود.
اهمیت این دستگاه در این است كه اگر این دستگاه را سر راه برق شهر و وسیله برقی قرار ندهیم بر اثر نوسانات برق شهر ممكن است دستگاه آسیب ببیند .
این مدار از آپ امپ ، آی سی رگولاتور ولتاژ ، ترانس ، ترانزیستور ، دیود ومقاومت های الكتریكی تشكیل شده است .
مراحل ساخت این پروژه شامل تعیین كردن نقشه مدار مورد نظر ، پیاده سازی روی كیت الكتریكی، نصب قطعات و نصب بر روی یك وسیله الكتریكی می باشد .
مقدمه:
دستگاه محافظ وسایل برقی دستگاهی است كه علاوه بر ساده بودن از نظر مداری و این كه فاقد مدارات میكرو و نرم افزاری می باشد ولی هم اكنون در ادارات و منازل جایگاه مهمی در مورد جلوگیری از سوختن و عدم آسیب دیدگی لوازم برقی بر عهده دارد . 
این دستگاه وسایل برقی را از نوسانات برق شهر حفظ می كند یعنی اگر ولتاژ برق شهر به زیر 180 ولت یا بالای 240 ولت برسد ، این دستگاه از طریق قطعات و در نهایت رله ، برق تغذیه وسیله برقی را قطع خواهد كرد و مانع از سوختن و یا آسیب دیدگی دستگاه می شود . برای قطع و وصل شدن رله و در نهایت وسیله برقی ، یك حد مشخص ولتاژ در مدار مورد نیاز است تا به رله اعمال شود . این حدود ولتاژ توسط یك آپ امپ به شماره LM124 تعیین می شود كه در ادامه به بررسی این مطلب می پردازیم .. همچنین در ابتدای مدار یك ترانس كاهنده قرار دارد كه برق 220 ولت شهر را به 12 ولت كاهش می دهد و از این ولتاژ در مدار استفاده می شود و زمانی كه 220 ولت اعمالی به مدار كاهش یا افزایش بیش از حد پیدا كرد ، مدار محافظ ، وسیله برقی را خاموش خواهد كرد .
این مدار در چند نوع مختلف در بازار طراحی و ساخته شده است كه ما در این جا به بررسی نوع خاصی از این وسیله می پردازیم .



   


نظرات()  
دوشنبه 31 فروردین 1394  11:14 ق.ظ    ویرایش: - -
توسط: ساهان +


این بسته حاوی نمونه سوالات پیشنهادی میهن همکار جهت آمادگی بیشتر داوطلبان در آزمون های استخدامی بانک رفاه کارگران می باشد که توسط گروه نویسندگان میهن همکار تهیه و ثبت گردیده است.
- نام محصول: نمونه سوالات آزمون های استخدامی بانک رفاه کارگران
- مواد امتحانی موجود در این بسته:
300 نمونه سوال ریاضی و آمار (همراه با پاسخنامه)
300 نمونه سوال زبان انگلیسی (همراه با پاسخنامه)
300 فناوری اطلاعات و کامپیوتر (همراه با پاسخنامه)
200 نمونه سوال هوش و استعداد (همراه با پاسخنامه)
300 نمونه سوال زبان و ادبیات فارسی (همراه با پاسخنامه)
+ تمامی موارد ذکر شده، به صورت یکجا در این بسته موجود می باشند.
- آیا جهت خرید این محصول دو دل هستید! درباره ی این محصول بیشتر بدانید:
مزیت منحصر به فرد این فایل: اکثر سایت هایی که در زمینه ی فروش محصولات استخدامی مشغول به فعالیت هستند با کپی کردن یک سری نمونه سوالات مشابه و تکراری اقدام به عرضه می نمایند، در نتیجه اکثر سوالات موجود علاوه بر تکراری بودن، خاصیت اختصاصی و بروز بودن خود را از دست داده و به صورت کلی فاقد کیفیت های لازم هستند.
بسته ی عرضه شده در "میهن همکار" با صرف وقت و هزینه توسط گروه نویسندگان متخصص و حاذق "میهن همکار" تهیه و ثبت شده است. 
مزیت های ویژه ی این بسته:
1- حاوی سوالات استاندارد و ثبت شده
2- حاوی سوالات غیر تکراری در سایت های مشابه
3- حاوی سوالات جدید
4- حاوی سوالات پرتکرار
5- کنترل چندین باره و دقت در حداقل کردن خطای انسانی در طراحی سوالات
6- تمامی سوالات دارای تیک پاسخ صحیح در کنار گزینه ی صحیح می باشند
اکنون جهت حصول اطمینان و سنجیدن آنچه که به عنوان مزیت این بسته خدمت شما عرض کردیم میتوانید بخش کوچکی از محصول را به صورت رایگان دانلود کرده و در صورت رضایت اقدام به خرید مجموعه کامل نمونه سوالات ذکر شده نمایید.
کیفیت کار ما، اعتبار ماست! مجموعه ی کامل نمونه سوالات همراه با پاسخنامه ی آنها آماده ی خرید می باشد.
___
توجه: هرگونه انتشار این فایل، بدون اخطار قبلی منجر به پیگرد خواهد شد.


   


نظرات()  
دوشنبه 31 فروردین 1394  10:42 ق.ظ    ویرایش: - -
توسط: ساهان +

جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: شرح دستگاه آنالایزر
دسته: مهندسی برق
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 114
________________________________________________________
چکیده:
امــروزه بهران مصرف برق شاید مسئله ای مشكل سـاز برای آینده كشورمـان باشد ، با كاهش و صـرفه جویی در مصـرف برق شاید بتوان نیمی از این مشكل را حل نمود ، اما با كمی تدبیر می توان كمك بزرگی به آینده و اقتصاد نمود .
ساخت دستگاه آنالایزر (VCA005) تنها گامی در بهینه سازی مصرف انرژی  می باشد ، این دستگاه با آنالیز كامل از مصـرف انرژی نموداری بصورت ماكزیمم و مینیمم مصرف در اختیار كاربر قرار می دهـد ، بنابراین كاریر قادر خواهد بود ایرادات مصرف برق را شناسایی نموده و سعی در رفع اشكالات نماید . بنابراین از این طریق خواهیم توانست كمك شایانی در بهتر مصرف نمودن انرژی انجام دهیم .
با نصب این دستگاه در كارنجات و رفع ایرادات احتمالی كه بوسیله آنالیز برق شناسایی خواهد شد میتوان گامی بزرگ در بهینه سازی مصرف برق و اقتصاد كشور برداشت . 
امیدوارم با راهنمایی و كمك اساتید محترم و ساخت دستگاه فوق الذكر توانسته باشم كمكی هر چند كوچك به اقتصاد كشورم كرده باشم .


   


نظرات()  
دوشنبه 31 فروردین 1394  09:32 ق.ظ    ویرایش: - -
توسط: ساهان +


جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: مطالعه و شبیه سازی آنتنهای تلفن همراه
دسته: مهندسی برق
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 66
________________________________________________________
- چکیده:
انتقال امواج الکترومغناطیسی می تواند توسط نوعی از ساختارهای هدایت کننده امواج (مانند یک خط انتقال یا یک موجبر) صورت گیرد و یا می تواند از طریق آنتنهای فرستنده و گیرنده بدون هیچ گونه ساختار هدایت کننده واسطه ای انجام پذیرد. عوامل مختلفی در انتخاب بین خطوط انتقال یا آنتنها دخالت دارند. بطور کلی خطوط انتقال در فرکانسهای پایین و فواصل کوتاه عملی هستند. با افزایش فواصل و فرکانسها تلفات سیگنال و هزینه‌های کاربرد خطوط انتقال بیشتر میشود و در نتیجه استفاده از آنتنها ارجحیت می یابد(1).
در حدود سالهای 1920 پس از آنکه لامپ تریود برای ایجاد سیگنالهای امواج پیوسته تا یک مگاهرتز بکار رفت، ساخت آنتنهای تشدیدی (با طول موج تشدید) مانند دوقطبی نیم موج امکان یافت و در فرکانسهای بالاتر امکان ساخت آنتنها با ابعاد و اندازه ی فیزیکی در حدود تشدید (یعنی نیم طول موج) فراهم شد. قبل از جنگ دوم جهانی مولدهای سیگنال مگنی‌ترون و کلایسترون و مایکروویو (در حدود یک گیگاهرتز) همراه با موجبرهای توخالی اختراع و توسعه یافتند. این تحولات منجر به ابداع و ساخت آنتنهای بوقی شد. در خلال جنگ دوم جهانی یک فعالیت وسیع طراحی و توسعه برای ساخت سیستم‌های رادار منجر به ابداع انوع مختلف آنتنهای مدرن مانند آنتنهای بشقابی (منعکس کننده) عدسی‌ها و آنتنهای شکافی موجبری شد(1).
امروزه گستره وسیعی از انواع مختلف آنتنها در مخابرات سیار و سیستمهای بیسیم در حال استفاده اند و کماکان رقابت در زمینه کوچک کردن ابعاد آنتنها و بهینه کردن مشخصات تشعشعی آنها ادامه دارد. در این بخش به‌طور خلاصه به مرور اصول، تعاریف مشخصات تشعشعی آنتنها پرداخته شده است.
- جمع بندی 
در این پژوهش سعی شده است آنتنی طراحی شود که ضمن دارا بودن ابعاد کوچک تا حد ممکن مستقل از حضور اجسام در اطراف آنتن باشد. در فصل نخست این گزارش کمیت ها و تعاریف اولیه آنتن‌ها تا حد ممکن تعریف شد و سپس در فصل دوم نحوه عملکرد آنتن های تلفن همراه و انواع آنها و همچنین محل قرارگیری آنتن در تلفن همراه مورد بررسی قرار گرفت. در فصل سوم منحصرا آنتن های PIFA مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته‌اند و در پایان فصل روش تحلیل آنتن PIFA در این پژوهش توضیح داده شده است. در فصل چهارم نحوه طراحی آنتن دو باند مورد نظر این پژوهش که از نوع PIFA است به صورت گام به گام توضیح داده شده است. سپس یکی از مشخصات تشعشعی آنتن (VSWR) در دو باندMHz 900 و  MHz1800   در دو حالت خاص برای گوشی تلفن همراه یکی در حالت عادی و یکی در حالتی که یک جعبه رسانا به ابعادmm 50×mm54×mm10 به جعبه گوشی اضافه شده است با یکدیگر مقایسه گردیده است.  با توجه به نمودارها می توان نتیجه گرفت که تقریبا حضور اجسام رسانا در اطراف آنتن بی تاثیر است.



   


نظرات()  
دوشنبه 31 فروردین 1394  09:06 ق.ظ    ویرایش: - -
توسط: ساهان +


جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: كنترل و هدایت از راه دور توسط SMS در سیستم موبایل
دسته: مهندسی برق - کامپیوتر
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 85
________________________________________________________
- چکیده:
در سال 1957 نخستین ماهواره یعنی اسپوتنیك توسط اتحاد جماهیر شوروی سابق به فضا پرتاب شد. در همین دوران رقابت سختی از نظر تسلیحاتی بین دو ابر قدرت آن زمان جریان داشت و دنیا در دوران جنگ سرد به سر می برد. وزارت دفاع آمریكا در اكنش به این اقدام رقیب نظامی خود، آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته یا آرپا (ARPA) را تاسیس كرد. یكی از پروژه های مهم این آژانس تامین ارتباطات در زمان جنگ جهانی احتمالی تعریف شده بود. در همین سال ها در مراكز تحقیقاتی غیر نظامی كه در امتداد دانشگاه ها بودند، تلاش برای اتصال كامپیوترها به كاربران سرویس می دادند. در اثر اهمیت یافتن این موضوع آژانس آرپا (ARPA) منابع مالی پروژه اتصال دو كامپیوتر از راه دور به یكدیگر را در دانشگاه MIT بر عهده گرفت. در اواخر سال 1960 اولین شبكه كامپیوتری بین چهار كامپیوتر كه دوتای آنها در MIT ، یكی در دانشكده كالیفرنیا و دیگری در مركز تحقیقاتی استنفورد قرار داشتند، راه اندازی شد. این شبكه آرپانت (ARPA net ) نامگذاری شد. در سال 1965 نخستین ارتباط راه دور بین دانشگاه MIT و یك مركز دیگر نیز بر قرار گردید.
در سال 1970 شركت معتبر زیراكس، یك مركز تحقیقاتی در پالوآلتو تاسیس كرد. این مركز در طول سالها مهمترین فناوری های مرتبط با كامپیوتر را معرفی كرده است و از این نظر به یك مركز تحقیقاتی افسانه ای بدل گشته است. این مركز تحقیقاتی كه پارك (PARC) نیز نامیده می شود. به تحقیقات در زمینه شبكه های كامپیوتری پیوست، تا این سال ها شبكه آرپانت به امور نظامی اختصاص داشت، اما در سال 1972 به عموم معرفی شد. در این سال شبكه آرپانت مراكز كامپیوتری بسیاری از دانشگاه ها و مراكز تحقیقاتی را به هم متصل كرده بود. در سال 1972 نخستین نامه الكترونیكی از طریق شبكه منتقل كردید.
در این سال ها حركتی غیر انتفاعی به نام MERIT كه چندین دانشگاه بنیان گذار آن بودند، مشغول توسعه روش های اتصال كاربران ترمینال ها به كامپیوتر مركزی یا میزبان بود. مهندسان پروژه MERIT در تلاش برای ایجاد ارتباط بین كامپیوترها، مجبور شدند تجهیزات لاز را خود طراحی كنند. آنان با طراحی تجهیزات واسطه برای مینی كامپیوتر OECPOP نخستین بستر اصلی یا Backbone شبكه های كامپیوتری را ساختند. تا سال‌ها نمونه های اصلاح شده این كامپیوتر با نام PCP یا Primary Communications Processor نقش میزبان را د رشبكه ها ایفا می كرد. نخستین شبكه از این نوع كه چندین ایالت را به هم متصل می كرد Michnet نام داشت.


   


نظرات()  
دوشنبه 31 فروردین 1394  08:24 ق.ظ    ویرایش: - -
توسط: ساهان +

جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی انواع تجهیزات خانواده FACTS
دسته: مهندسی برق - قدرت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 59
________________________________________________________
- چکیده:
این نوشتار عهده دار معرفی ادوات جدید سیستم های مدرن انتقال انرژی می‌باشد که تحول زیادی را در بهره‌برداری و کنترل سیستمهای قدرت ایجاد خواهد کرد. 
با رشد روز افزون مصرف،سیستمهای انتقال انرژی با بحران محدودیت انتقال توان مواجه هستند.این محدودیتها عملاً بخاطر حفظ پایداری و تامین سطح مجاز ولتاژ بوجود می‌آیند.بنابراین ظرفیت بهره‌برداری عملی خطوط انتقال بسیار کمتر از ظرفیت واقعی خطوط که همان حد حرارتی آنهاست ، می‌باشد.این امر موجب عدم بهره برداری بهینه از سیستم‌های انتقال انرژی خواهد شد.یکی از راههای افزایش ظرفیت انتقال توان‌،‌احداث خطوط جدید است که این امر هم چندان ساده نیست ومشکلات فراوانی را به همراه دارد.
با پیشرفت صنعت نیمه هادیها و استفاده آنها در سیستم قدرت،مفهوم سیستم های انتقال انرژی انعطاف‌پذیر(FACTS) مطرح شد که بدون احداث خطوط جدید بتوان از ظرفیت واقعی سیستم انتقال استفاده کرد.
پیشرفت اخیر صنعت الکترونیک در طراحی کلیدهای نیمه هادی با قابلیت خاموش شدن و استفاده از آن در مبدل های منبع ولتاژ در سطح توان و ولتاژ سیستم قدرت علاوه بر معرفی ادوات جدیدتر،تحولی در مفهوم FACTS بوجود آورد و سیستمهای انتقال انرژی را بسیار کارآمدتر و موثرتر خواهد کرد . 
برای درک بهتر و شناساندن مشخصات برجسته این ادوات درقدم اول لازم است مشکلات موجود سیستم های انتقال انرژی شناسائی شوند.آنگاه راه حل های کلاسیک برای رفع آنها بیان می شوند.مبدل‌های منبع ولتاژ،که ساختار کلیه ادوات جدید FACTS بر آن استوار است در بخش بعدی مورد بحث قرار 
می گردد و در خاتمه نسل جدید ادوات FACTS معرفی می شوند .


   


نظرات()  
دوشنبه 31 فروردین 1394  08:15 ق.ظ    ویرایش: - -
توسط: ساهان +

جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: سیستم های كنترل گسترده پست های فشار قوی
دسته: مهندسی برق - قدرت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 80
________________________________________________________
- چکیده:
به علت ساختار شبكه های توزیع، گستردگی و در معرض عوامل محیطی بودن آنها بسیاری از خاموشیهای اعمال شده به مشتركین ناشی از حوادث این شبكه هامی باشد.
روش عیب یابی فعلی در شبكه های توزیع به علت عدم وجود تجهیزات حفاظتی و مانیتورینگ مناسب و نیز نبودن امكان كنترل از راه دور زمانبر بوده و بصورت سعی و خطا می باشد.این مسئله باعث برخی آسیبهای احتمالی به تجهیزات شبكه و مشتركین نیز می گردد.
افزایش اطلاعات از وقایع سیستم اتوماسیون شبكه های توزیع در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است كه با اجرای آن اطلاعاتی نظیر عملكرد تجهیزات حفاظتی، وضعیت كلیدها و مقادیر ولتاژ و جریان در مركز قابل مشاهده بوده و امكان ارسال فرمان برای تجهیزات وجود دارد.
در این پروژه سعی شده است معرفی جامعی از سیستمهای اتوماسیون ومانیتورینگ پست ارائه گردد.
در فصل دوم از پروژه به شرح كلی سیستمهای اتوماسیون پست(SAS) پرداخته شده است و همچنین انواع سیستمهای پست همراه با مزایای آنها نیز بیان شده است.
در فصل سوم، پیشرفته ترین سیستم اتوماسیون پست(SAS570) بطور كامل شرح داده شده است و به توزیع مواردی از قبیل خصوصیات، طراحی تجهیزات و وظایف این سیستم پرداخته شده است.
اجزای سیستم اتوماسیون پست بسیار زیاد وگسترده است و صحبت در مورد تمامی آنها نیاز به تالیف چندین كتاب دارد ولی بطور خلاصه چند جزء مهم سیستم اتوماسیون پست در فصل چهارم آورده شده است.
در فصل پنجم به شرح كاملی از سیستم مانیتورینگ پست(530 SMS) پرداخته شده است.
امید است این پروژه بتواند دید جدیدی نسبت به تكنولوژی پیشرفته اتوماسیون و مانیتورینگ به شما ارائه كند.



   


نظرات()  
دوشنبه 31 فروردین 1394  08:10 ق.ظ    ویرایش: - -
توسط: ساهان +

جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: راه‌اندازی موتور BLDC با استفاده از DTC
دسته: مهندسی برق
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات:  113
________________________________________________________
- چکیده:
موتورهای Dc بدون جاروبک(BLDC)
در این بخش در مورد ویژگی‌ها، انواع و اساس عملکرد موتورهای DC بدون جاروبک مغناطیس دائم (PM BLDC) بحث می‌گردد.
1- تعریف موتور BLDC
موتور BLDC در مراجع مختلف دارای تعاریف متفاوتی می‌باشد. استاندارد انجمن ملی سازندگان تجهیزات الکتریکی (NEMA)ف موتور BLDC را این‌گونه تعریف می‌نماید:
یک موتور بدون جاروبک، ماشین دوار خود سنکرونی است که دارای روتور مغناطیس دائم بوده و از موقعیت‌های مشخصی از شافت دوار روتور، جهت کموتاسیون الکترونیکی استفاده می‌شود. این موتور می‌تواند همراه با درایوهای الکترونیکی مربوطه به‌صورت مجتمع باشد یا این‌که موتور از درایو مربوطه جدا باشد.
KUSKO نیز تعریف زیر را بیان می‌کند[12]: 
یک موتور که دارای سیم‌پیچی استاتور بوده و یک موتورم مغناطیس دائم برجسته از جنس آهن نرم دارد. سیم‌پیچ‌های استاتور از یک منبع تغذیه اولیه DC و به توسط یک ماتریس از سوئیچ‌های حالت جامد تغذیه گشته و عمل کنترل با استفاده اط سنسورهای وضعیت و با منطقی مشخص انجام می‌شود.در غیاب یک ریگلاتور، سرعت موتور متناسب با ولتاژ DC اولیه می‌باشد.
موتور BLDC اساساً دارای ساختاری مشابه یک مغناطیس دوار همراه با یک مجموعه از هادی‌های حامل جریان می‌باشد. از این‌نظر، مشابه با یک موتور کموتاتور DC معکوس شده نیز می‌باشد که مغناهطیس می‌چرخد اما هادی‌های جریان، ایستان باقی می‌مانند. در هر دو حالت، برای ثابت‌ماندن جهت گشتاور در یک جهت، جریان در هادی‌ها می‌بایست در هر زمان که یک قطب مغناطیسی از روبروی آن عبور می‌کند، پلاریته‌اش نیز معکوس شود. در یک موتور کموتاتور DC، معکوس شدن پلاریته با کموتاتور و جاروبک‌ها انجام می‌شود. چون کموتاتور نسبت به روتور ثابت می‌باشد، لحظات سوئیچ زنی به‌طور اتوماتیکن با تغییر پلاریته میدان مغناطیسی هادی‌ها سنکرون می‌گردد. در یک موتور BLDCف معکوس شدن پلاریته با کلید‌زنی ادوات الکترونیک قدرت انجام می‌گردد. پروسه‌ کموتاسیون در هر دو نوع ماشین، شبیه به هم بوده و سنکرون با وضعیت روتور می‌باشد و لذا معادلات دینامیکی مربوطه و مشخصه‌های سرعت-گشتاور آن‌ها یکسان می‌باشند.



   


نظرات()  
دوشنبه 31 فروردین 1394  07:31 ق.ظ    ویرایش: - -
توسط: ساهان +


پروژه جهت دریافت مدرک کاردانی
عنوان کامل: ریموت کنترل جرثقیل چهار کاناله
دسته: مهندسی برق (کنترل)
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 80
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
در صنایع، یکی از مهمترین موضوعات برای افزایش محصول، کاهش هزینه تولید و بالا بردن راندمان و بهره وری، بهبود و توسعه روش های جابجایی و انتقال مواد در کارگاه ها و کارخانه ها می باشد. در میان سیستمهای جابجایی و انتقال مواد، جرثقیل ها نقشی اساسی و استراتژیک را بازی می کنند.
انتخاب یک جرثقیل متناسب با شرایط کاری، علاوه بر اینکه باعث تسریع امور، افزایش بهره وری و صرفه جویی در هزینه ها می شود می تواند ایمنی در کارگاه را نیز تامین کند. از سوی دیگر، خرید جرثقیلی که کارایی آن بیش از نیاز کارگاه صنعتی باشد موجب اتلاف سرمایه خواهد بود. همین امر به روشنی بیان می دارد مشاوره، طراحی و ساخت جرثقیل متناسب با کار از چه اهمیتی برخوردار است.
هنگام طراحی جرثقیل، نکات زیر باید مدنظر قرار گیرند:
1-نوع جرثقیل و طرز عملکرد آن (جرثقیل سقفی، دروازه ای، بازویی و ...)
2- تعداد و دفعات بارگیری
3- حداکثر وزن جابجا شده
4- شرایط کاری و پیش بینی مدت زمان عمر جرثقیل
5- حالت های اعمال بار، ابعاد کالای قابل جابجایی
6- شرایط محیطی و شرایط ویژه (دهانه جرثقیل، ارتفاع بالابری، طول مسیر و ...)



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


   


نظرات()  
دوشنبه 31 فروردین 1394  07:30 ق.ظ    ویرایش: - -
توسط: ساهان +

پروژه جهت دریافت مدرک کارشناسی
عنوان کامل: CLEARANCE در خطوط هوایی و پست های فشارقوی
دسته: مهندسی برق
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 75
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
علت انتخاب موضوع پروژه خود به این نام این بوده است كه به علت زیاد بود انواع كابلها در سطح شهرهای مختلف و رعایت نشدن بعضی از استاندارد های فواصل در طول این كابل ها و بروز حوادث مختلف( از قبیل پاره شدن خطوط و اختشاش در فازها به علت وجود میدانهای اضافی در یك فاز كه در فصل های بعد به آن خواهیم پرداخت  )  به علت رعایت نكردن این استاندارد ها اینجانب را به آن داشت كه با تحقیق و جستجو در كتابها و سایتهای مختلف تا بتوانم پروژه خود را به پایان برسانم که این مطلب را به عنوان هدف این پروژه انتخاب کرده ام.
چشم انداز کلی این پروژه :
قابل ذکر است که در این پروژه دو استاندارد کلی به کار برده شده ، اولین استاندارد مربوط به استاندارد بین المللی ایمنی برق است با نام  NESC (National Electrical Safty Code) که به ایمنی برق و همچنین به فواصل استاندارد الکتریکی در شهرها و روستا ها می پردازد و استاندارد دومی بیشتر استاندارد بین المللی مهندسی با نام IEC (International Electrotechnical commission که استاندارد های مهندسی برق بوده و برای افزایش بازدهی در خط مهم می باشد .  البته استاندارد IEEE هم یک استاندارد بین المللی بوده و مخفف Institute Of Electrical And Electronical Engineering , Inc  است که در برخی موارد در متن از آن استاندارد هم غافل نبوده ایم . 
فصل آخر این کتاب به نرم افزار PLS_CADD و PLS_CADD/LITE اختصاص داده شده است که بیشتر به استاندارد های موجود در خط با انواع استاندارد های IEC , IEEE می باشد .




   


نظرات()  
دوشنبه 31 فروردین 1394  07:19 ق.ظ    ویرایش: - -
توسط: ساهان +


پروژه جهت دریافت مدرک کارشناسی
عنوان کامل: اتصال کوتاه ژنراتور آسنکرون
دسته: مهندسی برق
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 130
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
در اوایل قرن بیستم به این واقعیت پی برده شد كه ماشین القایی بعد از قطع ولتاژ خط ممكن است در حالت تحریك باقی بماند ولی برای ایجاد چنین تحریكی شرایط خاصی مورد نیاز بود. محققان بعد از پژوهش و تحقیق در یافتند كه با اتصال خازنهایی به ترمینال موتور القایی در حال چرخش (توسط توان مكانیكی بیرونی) شرط تحریك پایدار بوجود آمده و ولتاژ بطور پیوسته تولید می شود. بنابراین یك سیستم تولید جدیدی متولد شد كه در آن ولتاژ خروجی شدیداً به مقدار خازن تحریك و سرعت روتور و بار بستگی دارد. این نوع تولید تا سالهای 1960-1970 به فراموشی سپرده شد و مطالب كمی در مورد آن نوشته شد.
 علت این بی توجهی در اهمیت عملی كم چنین تولیدی مستتر بود. چرا كه ژنراتور القایی به تنهایی توانایی كنترل ولتاژ و فركانس تولیدی را ندارد. از این رو ژنراتورهای سنكرون در واحدهای تولیدی بکار گرفته و هرساله مقدار زیادی سوخت صرف تولید برق ac می شود. طبیعی است با استفاده روزافزون از آلترناتورهای سنكرون، آنهااز نظر مقادیر نامی، روشهای خنك سازی، تكنولوژی ساخت و مدلسازی این ژنراتورها دستخوش رشد و تحول شدند، اما ساختار اساسی آنها بدون تغییر ماند ولی بدلیل نگرانی از نرخ كاهش شدید منابع انرژی تجدیدناپذیر و به طبع آن صعود چشمگیر قیمت نفت از یك طرف و ظهور و رشد قطعات نیمه هادی قدرت و پیشرفت كنترل صنعتی از طرف دیگر ژنراتور القایی بازگشت مجددی یافت. 
از این رو علاقمندی زیادی برای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، مثل باد جهت جایگزینی سوخت و كاهش نرخ مصرف سوخت ایجاد شد و توجه به ژنراتور القایی به خاطر مزایای زیادی كه دارد بیشتر شد.
در سالهای اخیر كاربرد ژنراتور القایی در تولید برق از توربینهای بادی و آبی کوچک مورد توجه زیادی قرار گرفته است. چرا كه سادگی نگهداری و كاهش منابع انرژی فسیلی و توانایی ژنراتور القایی برای تبدیل توان مكانیكی از فاصله وسیعی از سرعت روتور موجب شده تا به فكر جایگزینی انرژی باد به جای سوختهای فسیلی بیافتند و انبوه تحقیقات در این زمینه نشانگر توانایی آن در رفع مشكلات حاضر است.


   


نظرات()  
دوشنبه 31 فروردین 1394  07:02 ق.ظ    ویرایش: - -
توسط: ساهان +


جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: رله و حفاظت در سیستم های قدرت
دسته: مهندسی برق - قدرت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 287
________________________________________________________
چکیده:
دستیابی به یک سیستم قدرت با امنیت کاری مناسب ازاهداف ضروری و بسیار مهم صنعت برق می باشد.از طرفی بروز اختلالات بزرگ و تهدید آمیز برای این سیستم اجتناب ناپذیر است. لذا چگونگی پرهیز از این مشکل و رسیدن به نقطه کار مناسب پس از وارد شدن اختلال به سیستم برای مهندسان برق به صورت دقدقه ای جدی در آمده است.
گستردگی شبکه های برق و مدل های پیچیده عناصر قدرت  پایداری سیستم را از حالت ساده شبکه های کوچک خارج ساخته و عوامل مختلفی را دراثر گذاری بر پایداری این شبکه ها دخیل نموده است . 
عملکرد و رفتار یک سیستم قدرت در یک رژیم کاری مشخص متشکل از کلیه ویژگی های رفتاری می باشد که سیستم از خود نشان می دهد و با شناخت آن ها می توان عملکرد سیستم را بررسی نمود. برای یک سیستم قدرت در حال بهره برداری چنانچه کلیه متغیر های بهره برداری از قبیل دامنه ولتاژ شین ها-زاویه فاز شین ها – جریان و توان عبوری از خطوط – توان تولیدی ژ نراتورها و... نسبتا ثابت باشند در این صورت گوییم که سیستم قدرت در حالت تعا دل بوده و این حالت کاری را حالت کار در رژیم ماندگار گوییم.
اما چنانچه در یک سیستم قدرت به طور ناگهانی امپدانس اتصال دو نقطه از شبکه نسبت به زمین کاهش یافته و برابر یا نزدیک صفر گردد اصطلاحا گویند که در آن نقطه از شبکه اتصال کوتاه اتفاق افتاده و سیستم قدرت از رژیم ماندگاری به رژیم گذرای اتصال کوتاه منتقل گردیده است.
همچنین اگر در یک سیستم در حال بهره برداری بطور نا گهانی خطا واختلالی روی دهد که برای یک دوره بسیار کوتاه باعث افزایش ویا کاهش انرژی جنبشی ژنراتورهای سنکرون گردد و پس از رفع خطا در یک نقطه تعادل جدید مستقر گردد به این دوره تغیرات انرژی جنبشی واحدها و برقراری تعادل جدید در آنها دوره و رژیم کاری پایداری گذرا گفته می شود. در هنگام وقوع پدیده های ذکر شده تغیراتی در شبکه صورت خواهد گرفت که در این رابطه مهندسان باید بتوانند به سوالات کلی که در مورد چگونگی برخورد با این پدیده ها ایجاد می شود پاسخ دهند .


   


نظرات()  
دوشنبه 31 فروردین 1394  06:23 ق.ظ    ویرایش: - -
توسط: ساهان +

بسته كامل آمادگی برای آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی
این بسته حاوی نمونه سوالات تالیفی سایت میهن همکار جهت آمادگی بیشتر در آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی می باشد که توسط گروه نویسندگان میهن همکار تهیه و ثبت گردیده است.
- نام محصول: نمونه سوالات آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی
- موارد موجود در این بسته:
یک فایل 91 صفحه ای حاوی 300 سوال پر تکرار آزمون های آیین نامه شهری شامل فصلهای زیر:
- آمادگی
- تصادف
- حق تقدم
- آگاهی از خطرات
- برخورد و واکنش
- مقررات راه و آزادراه
- هدایت و کنترل وسیله نقلیه
- رانندگان و عابرین آسیب پذیر
- راه و علائم راهنمایی و رانندگی
- نحوه ی بار و بارگیری وسیله نقلیه
با خرید این محصول علاوه بر بسته ذکر شده فایل آیین نامه راهنمایی و رانندگی شامل مجموعهٔ قوانین و مقررات رانندگی را به صورت رایگان دریافت خواهید کرد.
+ تمامی موارد ذکر شده، به صورت یکجا در این بسته موجود می باشند.
بسته ی عرضه شده در "میهن همکار" با صرف وقت و هزینه توسط گروه نویسندگان متخصص و حاذق "میهن همکار" تهیه و ثبت شده است. 
مزیت های ویژه ی این بسته:
١- حاوی سوالات استاندارد و ثبت شده
٢- حاوی سوالات غیر تکراری در سایت های مشابه
٣- حاوی سوالات جدید
۴- حاوی سوالات پرتکرار
۵- کنترل چندین باره و دقت در حداقل کردن خطای انسانی در طراحی سوالات
۶- تمامی سوالات دارای تیک پاسخ صحیح در کنار گزینه ی صحیح می باشند
اکنون جهت حصول اطمینان و سنجیدن آنچه که به عنوان مزیت این بسته خدمت شما عرض کردیم میتوانید بخش کوچکی از محصول را به صورت رایگان دانلود کرده و در صورت رضایت اقدام به خرید مجموعه کامل نمونه سوالات ذکر شده نمایید.
کیفیت کار ما، اعتبار ماست! مجموعه ی کامل نمونه سوالات همراه با پاسخنامه ی آنها آماده ی خرید می باشد.
___
توجه: هرگونه انتشار این فایل، بدون اخطار قبلی منجر به پیگرد خواهد شد.


   


نظرات()  
دوشنبه 31 فروردین 1394  06:07 ق.ظ    ویرایش: - -
توسط: ساهان +

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: طراحی و پیاده سازی كنترلگر موقعیت برای روبات كشسان ‌مفصل با لحاظ مسئلة اشباع عملگر
دسته: مهندسی تکنولوژی برق- قدرت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 157
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
در این پژوهش مسئلة كنترل روبات كشسان‌مفصل با لحاظ محدودیت اشباع عملگر مورد بررسی دقیق قرار گرفته است. بدین منظور با استفاده از دو رویکرد مختلف روشهایی برای حل آن ارائه شده است. در ادامه با استفاده از شبیه‌سازیهای مختلف عملكرد روشهای ارائه شده بررسی و سپس پایداری مقاوم ساختار پیشنهادی به صورت نظری اثبات شده است. در پایان صحت ادعاهای نظری با پیاده‌سازی عملی بر روی یك روبات كشسان‌مفصل دو درجه آزادی مورد تأیید قرار گرفته است. 
در این پژوهش دو مجموعه نوآوری به انجام رسیده است. در مجموعة اول ابتدا یك روش كلی با عنوان «حلقة ناظر» برای برخورد با مسئلة اشباع ارائه شده است. این روش بر روی سیستمهای مختلفی پیاده شده تا نشان داده شود كه مستقل از مدل می‌باشد. سپس یك ساختار كنترل تركیبی همراه با حلقة ناظر برای روباتهای كشسان‌مفصل ارائه شده تا نشان داده شود كه روش ارائه شده برای كاربرد اصلی مورد نظر پروژه (یعنی روبات كشسان‌مفصل) عملكرد مناسبی را در حضور اشباع ایجاد می‌كند. در ادامة این پژوهش به اثبات نظری پایداری برای ساختار «تركیبی + ناظر» پرداخته‌ایم. سپس برای اینكه قابلیت پیاده‌سازی روش ارائه شده نشان داده شود آن را بر روی یك روبات كشسان‌مفصل كه در راستای همین پژوهش طراحی و ساخته شده است پیاده نموده‌ایم.
مجموعه نوآوری دوم ارائة رویكرد دیگری برای مقابله با اثرات اشباع در روباتهای كشسان‌مفصل بر پایة روشهای بهینة چند منظوره مبتنی بر نرمهای H2 و H است. در این روشها برای مقاوم بودن كنترلگر از بهینه‌سازی H سود جسته و برای كم كردن دامنة كنترل و جلوگیری از اشباع عملگر، نرم سیگنال كنترلی نیز در فرایند بهینه‌سازی در نظر گرفته شده است. برای طراحی عددی از تبدیل مسئله به LMI و روشهای عددی متناظر با آن استفاده شده است. همچنین جهت نشان دادن كاراییِ روش در عمل، پیاده‌سازی آن بر روی روبات مذكور انجام پذیرفته است.
كلمات كلیدی: روبات كشسان‌مفصل، اشباع عملگر، كنترل تركیبی، حلقة ناظر، روش كنترل H2/H∞، منطق فازی.



   


نظرات()  

ساعت مچی زنانه